بازاریابی و فروش, دیجیتال مارکتینگ

انواع تکنیک های نوین بازاریابی

انواع تکنیک های نوین بازاریابی

بازاریابی نوین چیست؟ اصول بازاریابی نوین چه می گوید؟ با شروع فعالیت های تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی نیز پا به عرصه گذاشت. به نظر می‌رسد اولین شیوه برای تبلیغ، استفاده از پست الکترونیک بوده باشد. اما با اضافه شدن فن آوری وب به اینترنت، تبلیغات اینترنتی به شکل امروزی آن آغاز گردید. در سال ۱۹۹۴ اولین بنر تبلیغاتی – که امروزه معمول‌ترین و مشهورترین مدل تبلیغ در اینترنت است که در پایگاه اینترنتی هات وایر (HOTWIRE) به کار گرفته شد.  از این سال به بعد بود که تبلیغات اینترنتی به عنوان تکنیکی موثر و کارا برای تبلیغات مورد توجه بازاریابان قرار گرفت. به مرور زمان انواع جدیدی از مدل های تبلیغات در اینترنت شکل گرفتند و میزان هزینه‌های تبلیغاتی به طور مداوم افزایش پیدا کرد،در این مقاله انواع تکنیک های نوین بازاریابی و مزایای دولت الکترونیک را برای شما توضیح خواهیم داد. شرایط کرونا باعث شد بیش از گذشته مشتریان به دنبال خرید و فروش های اینترنتی باشند، برای موفقیت بیشتر باید به دنبال تکنیک های نوین بازاریابی باشید، یکی از این روش ها استفاده از فضای وب است در دورههای بازاریابی در رابطه با جدیدترین تکنیک های بازاریابی با شما صحبت خواهد شد. علاوه بر تغییر سلیقه مشتریان، مشتریان نسبت به قبل اطلاع بیشتری دارند زیرا قبل از هر خریدی در چندین سایت اطلاعات لازم برای خرید را به دست می آورند تمامی این ها باعث می شود نیاز ما به بازاریابی نوین بیشتر شود.

 

اگر مایلید صفر تا صد تکنیک ها و اصول بازاریابی و فروش را بیاموزید کلیک کنید

اهداف بازاریابی نوین
1.  حضور در اینترنت
2. راه اندازی سایتهای مخصوص به خود
3. پاسخ به سوالات رایج مشتریان
4. حفظ جایگاه در بازار و یا موقعیت رهبری در یک بازار خاص
5. صرفه جویی در زمان و آموزش به مشتریان

مزایای دولت الکترونیک
1. قادر ساختن شهروندان به مشارکت فعّالتر در اقتصاد 
2.  مؤثّرسازى و قابل تعريف بودن خدمات توسّط شهروندان
3.  بهينه سازى کيفيّت خدمت دهی
4.  فراهم شدن قابليت انعطاف بيشتر 
5.  صرفه جويى در زمانى که از طرف شهروندان براى استفاده از خدمات صرف مى شود

انواع تکنیک های نوین بازاریابی

در دوره های بازاریابی درباره انواع روش های بازاریابی صحبت خواهیم کرد.

بازاریابی ویروسی (سلول به سلول)
بازاریابی دهان به دهان
بازاریابی حسی
بازاریابی شبکه ای
بازاریابی اینترنتی
و…

بازاریابی ویروسی

اساس و پایه بازاریابی ویروسی بر مبنای همکاری است نه رقابت. در بازاریابی ویروسی شما اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارید، ارتباطات شخصی و حرفه ای خویش را توسعه داده و به دلیل به اشتراک گذاری اطلاعاتی که منجر به تبلیغ و فروش محصول یا خدمات می‌شود، سود می‌برید. در این نوع بازاریابی، سازمان می‌تواند شبکه تبلیغ و فروش خود را از طریق ارتباطات شخصی و حرفه ایی ایجاد كرده و توسط افراد دیگر به طور تصاعدی رشد دهد.


بازاریابی دهان به دهان

در این روش ،شرکت با استفاده از ارتباطات میان مشتریان، پیام خود را به دیگران ارسال می نماید. با توجه به جایگاه ویژه ای که این نوع تبلیغ در سالیان طولانی در استراتژی های بازاریابی داشته است، شرکتها نمی توانند نسبت به آن بی اعتنا باشند.بازاریابی دهان به دهان یک استراتژی بازاریابی است که مردم را به بازگو کردن پیام بازاریابی به دیگران،بر می انگیزد. این امر می تواند باعث جلب توجه بسیار زیادی به خدمات و یا محصولات مورد نظرباشد. جلب توجهی تصاعدی!یک نفر به دونفر می گوید ، آن دو به چهار نفر می گویند، آن چهار نفر به هشت نفر می گویند و … . بازاریابی دهان به دهان نوع خاصی از بازاریابی ویروسی است.بازاریابی دهان به دهان بهترین روش برای تبلیغات است.اگر مشتریان رضایت خود را به دیگران منتقل کنند مشتریان دیگران را به سمت خود خواهند کشید.

بازاریابی حســی

Bernd H. Schmitt (1999)مفهوم بازاریابی حسی را در کتاب Experiential Marketing  خود مطرح کرده است . او بازاریابی حسی را به عنوان یک مدل بازاریابی و مدیریتی تجربه مدار، یا یک متدولوژی بازاریابی دانسته است که بایستی با توجه به پنج حوزۀ حواس، احساسات، تفکرات، اعمال و ارتباطات، مورد بازبینی قرار بگیرد. مطابق با تحقیقات به عمل آمده توسط and Cui Guohua (2004) Wang Tao ، بازاریابی حسی به ایجاد فضا و طراحی یک سری رویدادها توسط یک شرکت اشاره دارد که در آن مشتریان به بازیگرانی مبدل می شوند تا در یک محیط خاص(طراحی شده) نقش بازی کنند وتجربه ای بیاد ماندنی را بخاطر مشارکت فعال شان بدست آورند و شرکت به این افراد، جایزه بدهد.

بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکنینگ)

بازاریابی شبکه‌ای یا نتورک مارکتینگ نوعی شیوهٔ فروش است که در آن کمپانی‌ها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسانند، و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل می‌توانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی نوین و بازاریابی اینترنتی بخشی از  تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات، روابط عمومی، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بر دارد. به طور کلی تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی از زمانی که دسترسی به اینترنت به صورت گسترده برای عموم مردم فراهم شد، رواج یافته است.در این روش شما می توانید به صورت هفت روزه و 24 ساعته با مشتریان در ارتباط باشید، در زمان صرفه جویی کنید و مشتریان با استفاده از مطالعه دیدگاه مشتریان قبلی راحتتر از شما خرید کنند.

آموزش بازاریابی مواد غذایی به بازاریابان، تکنیک های نوین بازاریابی در فروش مواد غذایی

اگر در صنعت پخش و فروش مواد غذایی فعالیت می کنید به دنبال راه هایی برای حرفه ای کردن ویزیتور و فروشندگان خود هستید.

حتما سوالاتی همچون سوالات زیر خواهید داشت:

۱-روش بازاریابی و فروش مواد غذایی کدامند؟

۲-تکنیکهای فروش مواد غذایی چیست؟

۳-آموزش بازاریابی  مواد غذایی چگونه باید باشد؟

۴-بهترین روش بازاریابی مواد غذایی کدام است؟

۵-روش‌های نوین بازاریابی مواد غذایی چیست؟

6- تکنیک‌های فروش مواد غذایی چیست؟

آموزش بازاریابی مواد غذایی به بازاریابان چگونه باید باشد؟

به عنوان یک مدیر فروش باید بدانید که ویزیتور یا بازاریاب شما باید در رابطه با نحوه تولید محصول، شرایط نگهداری،بهترین زمان استفاده و تفاوت محصول با سایر رقبا اطلاعات کافی داشته باشد در غیر این صورت اگر مشتری در این موارد سوالی از بازاریاب بپرسد و او قادر به پاسخ نباشد احتمال خرید وی کاهش می یابد.

آموزش هایی که لازم است یک بازاریاب یا ویزیتور مواد غذایی ببیند:

۱-آشنایی با فرایند تهیه مواد اولیه محصول.

۲-آشنایی با فرایند تولید محصول.

۳-آشنایی با فرایند بسته‌بندی محصول.

۴-آشنایی با فرایند نگه‌داری و عمل‌آوری محصول.

۵- آشنایی با  مشکلات کیفیتی محصول.

۶-آشنایی با نحوه معرفی محصول به مشتری و خریدار

۷- آشنایی با نحوه متقاعدسازی مشتری به خریدمحصول.

۸-آشنایی با انواع اعتراض مشتری نسبت به محصول و نحوه پاسخ‌گویی به اعتراضات.

۹- آشنایی با خدمات پس از فروش محصول شرایط تضمین نمودن محصول.

۱۰-آزمودن طعم و مزه محصولی که می‌فروشد به جهت ایجاد فضای اعتماد بین فروشنده مواد غذایی و خریدار در اطمینان دادن به کیفیت طعم و مزه محصول به مشتری

11- توانایی مقایسه محصول با سایر محصولات مشابه در بازار

12- آموزش فن بیان در استفاده از آموزش فروش محصول غذایی.

13-آموزش محصول شناسی.

14-آموزش نحوه سفارش گیری از مشتری و ثبت سفارش‌ها.

15-آموزش رقبا شناسی و چگونگی استفاده از نقاط ضعف رقبا در ترغیب مشتری به خرید.

16-آموزش نحوه ثبت سفارش ازنظر تعدادی و ریالی.

17-آموزش نحوه چیدمان محصول در ویترین مشتری.

18-آموزش پاسخ به اعتراض مشتری است

 

تکنیک های بالا بردن فروش محصولات مواد غذایی کدامند؟

۱-گارانتی کردن محصول.

۲- فروش امانی نزد مشتری تا زمان فروش محصول.

۳-دادن نمونه رایگان جهت آزمودن اولیه محصول.

۴-فروش توصیه‌ای،  استفاده از فروشنده محلی با توجه به شناخت و اطمینانی که صاحب فروشگاه به فروشنده محلی دارد.

۵-داشتن جایزه فروش به همراه فروش محصول.

۶-استفاده از نمایندگان بومی منطقه به جهت عرضه محصول.

۷-استفاده از تبلیغات در محل مشتری و دادن هدایایی تبلیغاتی به همراه فروش محصول.

۸- دادن ابزار تبلیغاتی به جهت نگهداری محصول در فروشگاه مثل دادن یخچال- استندو…

روش‌های فروش مواد غذایی کدامند؟

۱-تکنیک معرفی محصول

شامل مزایای آن نسبت به محصول مشابه در بازار ازنظر قیمت،بسته‌بندی،‌ حاشیه سود( مارژین-مارجین) برند و کیفیت، طعم و مزه محصول

۲- تکنیک دادن نمونه مجانی

جهت تست اولیه محصول

۳-تکنیک دعوت

در این تکنیک از مشتری دعوت می‌کنیم که با خرید این محصول به سبد سود خود اضافه کند و درواقع محصول را مساوی سود در نظر می‌گیریم.

۴-تکنیک پیگیری

امکان خرید نکردن مشتری دربار اول از فروشنده مواد غذایی بسیار بالا است. در این زمان گاهی  نه گفتن مشتری به چندین بار می‌رسد، اما در ایران تکنیک پیگیری کردن مؤدبانه می‌تواند راه خوبی برای اینکه محصول خود را در قفسه مشتری جای دهیم باشد.

۵–تکنیک خرید دوباره

در این تکنیک شما به مشتری وعده می‌دهید که این محصول در عرض کمتر از چند روز به فروش می‌رسد و در این زمان سعی می‌کنید که محصول را توسط خودتان یا دوستان یا آشنایانتان خرید داری شود، تا اینکه خریدار نسبت به  فروش کالای شما اطمینان پیدا نماید.

۶- تکنیک مزایایی ثانویه محصول

در این تکنیک که در بیشتر مواقع جواب می‌دهد،‌ استفاده از خدمات اضافه‌ای است که به همراه محصول  می‌توانید به مشتری عرضه کنید. مثلاً ترغیب مشتری به خرید بیشتر با استفاده از طرح تخفیف پلکانی و یا دادان تبلیغ پلکانی،‌ شرکت در قرعه‌کشی یا  قرار دادن محصول اضافی در خریدهای  بالاتر از سقف تعیین شده حجمی ، تناژی و ریالی به عنوان طرح های پیشبرد فروش در فروش مواد غذایی استفاده می گردد.

لازم به ذکر است داشتن نظم کاری و سرویس دهی به موقع و پاسخ دهی سریع به اعتراض مشتریان اصل اساسی در فروش و بازاریابی مواد غذایی است

دورههای بازاریابی

تکنیک های نوین بازاریابی و فروش

روش‌های نوین بازاریابی مواد غذایی کدامند؟

در صنعت فروش مواد غذایی در ایران شرکت‌های مواد غذایی با استفاده از پروموتور (تستر محصول) در فروشگاه‌های مواد غذایی سعی درفروش محصول خوددارند. شرکت کاله،‌پگاه و چند شرکت به جهت معرفی و فروش محصول خود افرادی را در فروشگاه‌های بزرگ استخدام می‌کنند که به این کار  ترغیب سازی مشتری در هنگام مراجعه به فروشگاه مشغول هستند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی ،سایت‌های اطلاع‌رسانی به عنوان راه های جدیدی هستند که با جلب توجه مخاطب سعی در گرفتن سهم ذهنی مشتری و درگیر کردن خریدار با محصول و یا برند شرکت را دارند.

از فضای مجازی میتوان با برگزاری مسابقات  و سرگرم نمودن مخاطب و احتمالا خریدار  محصول خود را به مشتری بشناسانیم.در دوره های بازاریابی درباره تبلیغات فضای مجازی صحبت خواهیم کرد.

استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی، شرکت در نمایشگاه‌ها،‌ احداث فروشگاه‌های اختصاصی مثل سون تین، سلامت،‌ شیرین عسل و…  از شیوه‌های جدید در بازاریابی محصول مواد غذایی است.

اخیراً با ورود تکنولوژی جدید چاپ و بسته‌بندی استفاده از لیبل های هوشمند برای معرفی هر چه بهتر محصول برای مخاطب استفاده می شود،‌ با استفاده از نرم افزار های گوشی هوشمند با اسکن کردن این لیبل دیجیتالی می‌توان در خصوص ویژگی ها و مزایا،‌ نحوه تولید محصول کلی اطلاعات مفید به دست آورد.

اما به دلیل گران بودن این فنّاوری فعلاً این روش بازاریابی به‌ صورت محدود در محصولات لاکچری استفاده می‌ شود.

 

 

شما در کلاس بازاریابی و فروش صفر تا صد بازاریابی و فروش را یاد خواهید گرفت،کافی است کلیک کنید

به Clubhouse مهدی حسینی بپیوندید

 

برای دریافت جدیدترین مقالات و اخبار ایمیل خود را وارد کنید

[mc4wp_form id=”6908″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *