دسته‌بندی نشده, کتاب, مدیریت کسب و کار

خلاصه و معرفی کتاب بهانه ممنوع از وین دایر

هدف گذاری

دانلود رایگان کتاب بهانه ممنوع وین دایر و خلاصه کتاب بهانه ممنوع برایان تریسی،  مطالعه کتاب «بهانه ممنوع» وین دایر یاد می‌گیریم که چطور بهانه‌تراشی را کنار بگذاریم و تعیین هدف کنیم.نویسنده در این کتاب، ابتدا منشأ طرز فکری را توضیح می‌دهد که باعثِ بهانه‌تراشی‌های مداوم ما می‌شود. درواقع نویسنده با ارائه دلایل منطقی از ما می‌خواهد تا بهانه­‌هایمان را دور بریزیم و ذهن‌مان را عادت دهید تا از بهانه آوردن از روی عادت خودداری کند.روش‌های ارائه‌ شده در کتاب روی افراد مختلفی آزمایش شده و نتایج آن به صورت گزارش در کتاب آمده است. از ویژگی‌های مثبت کتاب این است که به‌مرور و با بیانی ساده و سرشار از احساس مثبت، سعی می­‌کند مقاومت درونی فرد نسبت به تغییر را بشکند و با مخاطب تا خلق عادت جدید و ترک بهانه­‌ها همراه است در این کتاب شما شیوه تعیین هدف و هدف گذاری را می آموزید.

خرید کتاب بهانه ممنوع

بهانه ممنوع وین دایر

خلاصه و معرفی کتاب بهانه ممنوع از وین دایر

(Excuses Begone!: How to Change Lifelong, Self-Defeating Thinking Habits)

موفقیت به ۳ عامل نیاز دارد:

نخست: تصمیم بگیرید که دقیقا از زندگی چه می‌خواهید.

دوم: مشخص کنید که برای رسیدن به خواسته‌تان چه بهایی را باید بپردازید.

سومین و مهمترین عامل: تصمیم بگیرید که بهای آن را بپردازید.

تا وقتی گذشته تلخ، جامعه ناکارآمد، اوضاع اقتصادی نابسامان و … را عامل بدبختی و شرایط فعلی زندگی خود بدانید، با توجه به ماندگاری این شرایط! وضعیت زندگی شما تغییری نخواهد کرد؛ بلکه روز به روز بدتر خواهد شد. بنابراین به جای شکایت از روزگار و شرایطی که در آن قرار دارید، از همین امروز شروع به کسب یک مهارت جدید نمایید، شاید نتیجه آن در یک یا دو سال آینده چشم‌گیر نباشد، اما به طور حتم در طی ۱۰ سال آینده شما را چند پله بالاتر از جایگاه کنونی قرار خواهد داد.

اهداف‌ تان را مکتوب کنید. عمل منظم نوشتن، برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن‌ها و سپس هر روز کار کردن روی آن‌ها، شانس رسیدن به هدف‌هایتان را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.

خلاصه کتاب بهانه ممنوع:

۶ گام مهم دست‌یابی به اهداف:

۱- تصمیم بگیرید که به‌راستی از زندگی چه می‌خواهید.

۲- اهداف‌تان را بنویسید.

۳- برای اهداف‌تان مهلت تعیین کنید.

۴- از همه کارهایی که فکر می‌کنید می‌توانید انجام دهید تا به هدف‌های‌تان برسید، فهرستی تهیه کنید.

۵- فرصت‌تان را بر اساس ترتیب زمانی اولویت‌بندی کنید.

۶- از همین امروز شروع کنید؛ اولین گام را هر چند کوچک، همین امروز بردارید، فردا هرگز زمان مناسبی نبوده است!

نکات مهم در مسیر رسیدن به اهداف

اگر می‌خواهید همیشه در اوج باشید، باید با عقاب‌ها پرواز کنید؛ نمی‌توانید با کلاغ‌ها نشست‌ و برخاست کنید و توقع عقاب بودن را داشته باشید. یک لیست از افرادی که با آن‌ها رابطه صمیمانه دارید تهیه کنید، چند درصد آن‌ها افراد موفقی هستند؟ همین درصد، شانس موفقیت شما در ۵ سال آینده را پیش‌بینی می‌کند!

افراد موفق ۸۰ درصد وقت‌شان را به انجام فعالیت‌های باارزش می‌پردازند و در جمع ۲۰ درصد افراد موفق و ثروتمند جامعه قرار می‌گیرند. در صورتی که افراد عادی ۸۰ درصد وقت خود را صرف کارهای بی‌ارزش می‌کنند و در زمره ۸۰ درصد افراد معمولی قرار می‌گیرند.

انتخاب با شماست، کتاب می‌خوانید یا تلویزیون تماشا می‌کنید؟ آهنگ‌های بی‌محتوا گوش می‌دهید یا نوارهای صوتی انگیزشی و با محتوا؟ اهمیت زمان در کسب موفقیت و رسیدن به اهداف بسیار مهم است.

خلاصه و معرفی کتاب بهانه ممنوع از وین دایر

فهرست بهانه های ما 

ردیف فهرست بهانه پاسخ برای بهانه پاسخ الهی به بهانه
1 کار سختی است من توانایی آن را دارم که هرکاری را که می خواهم ذهنم را متوجه آن کنم، خیلی راحت و آسان انجام دهم. با کمک خدا همه چیز امکانپذیر است.
2 انجام این کار خطر دارد اگر خودم باشم هیچ خطری ندارد. کاملا به این امر یقین دارم و هیچ گونه نگرانی هم ندارم. وقتی به خدای حکیمی که مرا خلق کرده است اعتماد میکنم شکست نخواهم خورد.
3 خیلی طول می کشد وقتی هنگام تحقق سرنوشت و تقدیرم باشد حوصله زیادی دارم. فقط زمان حال است که وجود دارد با تمام وجود در لحظه حال زندگی می کنم.
4 خانواده ام مخالف هستند من ترجیح می دهم به خاطر آنچه هستم از من نفرت داشته باشند تا آنکه به خاطر آن چه نیستم مرا دوست داشته باشند. آرمان های قلبی من ندای روح الهی من است باید چیزی را که اینقدر عمیق احساس میکنم پی بگیرم.
5 صلاحیت لازم را ندارم من پدیده ای الهی و ذره ای از وجود خدا هستم بنابراین بی ارزش و بی مقدار نیستم. همه صلاحیت رحمت خدا را دارند.
6 ذات من همین است ماهیت اصلی من کامل و فاقد هرگونه عیب و نقصی است. بازگشت من نیز به همان جاست. ذات من این است که برای همه ی حیات احترام قائل باشم و نسبت به همه صادق و مهربان و حامی باشم.
7 امکانات مالی ندارم من به منشأ نعمت بی کران الهی متصل هستم. اگر خدا را درک کنم هرآنچه را که نیاز دارم فراهم خواهد شد.
8 کسی به من کمک نمی کند شرایط مناسب و انسانهای مناسب هم اکنون در این دنیا حضور دارند و به موقع سر راهم حاضر خواهند شد. من چگونه می توانم به دیگران خدمت کنم به نحوی که آنها بتوانند آنچه را که آرزوی من است داشته باشند .
9 قبلا چنین اتفاقی نیافتاده است  از هم اکنون و همین لحظه مشتاق هستم تا تمام آنچه را که میخواهم جذب کنم. از هرچیزی که در زندگی من پیش آمده است راضی هستم.
10 به اندازه کافی قدرت و توان ندارم من به یاری قدرت نامحدودی دسترسی دارم قدرت من ناشی از اتصال من با خالق هستی است. یقین دارم که هرگز تنها نیستم من در کنار کسانی هستم که مثل من قدرت و توان ندارند.
11 هوش واستعداد کافی ندارم من مخلوق ذهن خداوند هستم همه چیز کامل است و من به سهم خود یک نابغه هستم. من به خداوند و آن نیرویی که همه جا حاضر و ناظر است و من همواره به او وصل هستم اعتماد دارم.
12 از سن و سال من گذشته است من موجودی نامحدود و کامل هستم. سن من تأثیری برآنچه انجام می دهم یا اینکه چه کسی هستم ندارد. در کائناتی که بی کران و بی انتهاست سن و سال توهم است فقط لحظه ی حال است که وجود دارد.
13 مقررات اجازه کار به من نمی دهد من براساس قوانین الهی زندگی می کنم. من بر اساس چهار فضیلت اصلی زندگی میکنم(احترام به همه هستی-صداقت طبیعی-مهربانی – خدمت به دیگران)
14 کار خیلی بزرگی است من فقط به آن چیزی فکر میکنم که هم اکنون میتوانم انجام دهم من کم کم فکر می کنم اما کارهای بزرگ انجام می دهم. اگر بتوانم درک کنم شوق و تواناییهای لازم برای خلق آن به من داده خواهد شد.
15 حوصله ندارم من نسبت به زندگی خود شور و هیجان دارم و این شور و هیجان وجود مرا پر از هیجان و انرژی می کند. در کائنات بیش از نیاز من انرژی وجود دارد و این انرژی همیشه موجود و آماده است.
16 سابقه ی خانوادگی ما اینطور است من اکنون و در این لحظه زندگی می کنم و سپاسگزار تمام تجربیات دوران کودکی ام هستم. هر چیزی که تاکنون برای من پیش آمده عالی بوده است و من میتوانم از آنها درس بگیرم و رشد کنم.
17 خیلی گرفتارم وقتی زواید زندگی ام را دور میریزم خودم را رها می کنم تا به خواسته های روح الهی خودم پاسخ گویم. با صبر بی پایان نتایج سریع می گیرم.
18 خیلی نگرانم(می ترسم) هر کاری را که ذهن خودم را روی آن متمرکز کنم می توانم انجام دهم زیرا یقین دارم که هرگز تنها نیستم . هیچ جای نگرانی نیست من پدیده ای الهی و نامحدود هستم.

چطور بهانه های زندگی خود را حذف کنیم؟

در همین زمینه هنگامی که با هر بهانه ای روبرو می شویم به منظور خروج از سیستم بهانه ها و اتخاذ روش فکری صحیح، می توانیم این هفت سوال را از خود بپرسیم و برای آن پاسخ منطقی پیدا کنیم. در این صورت می توانیم بهانه ها را از زندگی خود حذف کنیم.

ردیف سوال پاسخ
1 آیا حقیقت دارد؟ خیر، شاید هیچ گاه این بهانه ها حقیقت نداشته باشند
2 بهانه ها چگونه به وجود می آیند؟ توسط خودتان : مسئولیت کامل زندگی و تصمیمات خود را بر عهده بگیرید
3 چه نتیجه ای دارد؟ از خطر پذیری و تجربیات جدید پرهیز میکنید و همانطور که هستید درجا میزنید-نتایج بهانه ها مواردی مثل تنبلی –فرار از زمان حال –  سرزنش و غیره هستند
4 اگر نتوانم از این بهانه ها استفاده کنم زندگی من چگونه خواهد بود؟ خود را آنگونه که دوست داری باشی تصور کن در صورتی که از بهانه ها استفاده کنید نمی توانید خود واقعی تان باشید
5 آیا می توانم برای تغییر دلیل منطقی بیاورم؟ خیلی راحت! فقط تغییرات برای نادیده گرفتن بهانه ها باید چند ویژگی داشته باشد-باید اهمیت داشته باشد – باید عملی باشد-باید باعث شود شما احساس رضایت خاطر کنید –با آرمان و رسالت الهی شما هماهنگ باشد
6 آیا برای ترک عادتهای قدیمی کائنات به من کمک خواهد کرد؟ بله کافیست رفتاری الهی و زندگی توأم با فضیلت داشته باشید و این موارد را در زندگی خود داشته باشید (احترام به همه هستی – صداقت طبیعی- مهربانی –خدمت به دیگران)
7 چطور این شیوه جدید را تقویت کنم؟ باید گوش به زنگ باشید! در هر لحظه خداگونه عمل کنید- با ذهن بسته خود گفتگو کنید – زندگی خود را آرام کنید- به محیط خود انرژی بدهید – به طبیعت برگردید – یوگا تمرین کنید – یک رابطه ی محکم با رفیق اعلای خود(خداوند) برقرار کنید- همواره این الگو را به کار بندید

خرید کتاب بهانه ممنوع (+)

 

 

اگر مایلید از مشاوره کسب و کار  استفاده کنید، همین الان کلمه مشاوره را به شماره 09170808088 ارسال کنید.

اگر مایلید اصول مدیریت کسب و کار را حرفه ای و کاربردی بیاموزید کلیک کنید

به Clubhouse مهدی حسینی بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *