بازاریابی و فروش

راهکارهای عملی افزایش فروش

راهکارهای عملی افزایش فروش

راهکارهای عملی افزایش فروش کدامند؟ اگر قصد دارید فروش خود را بالا ببرید 3 راهکار عملی برای این کار وجود دارد، راهکار اول جذب مشتری است راهکاری که اغلب سازمان ها به کار می گیرند بالا بردن تعداد مشتریان یا جذب مشتریان جدید است ،اما جذب مشتریان جدید علاوه بر هزینه بر بودن به تنهایی کافی نیست. در این مقاله قصد داریم دو راهکار عملی دیگر را برای شما توضیح دهیم، دوره های آموزشی مارکتینگ و فروش در بهبود فروش به شما کمک می کند

 

راهکارهای عملی افزایش فروش

1.1) 1- افزایش تعداد مشتریان
1.2) 2- افزایش میانگین اندازه سفارش (هزینه صرف شده مشتری در هر سفارش)
1.3) 3- افزایش تعداد دفعات تکرار خرید

1- افزایش تعداد مشتریان:

افزایش تعداد مشتریان یا جذب مشتری راهکاری است که نیازمند تبلیغات و صرف هزینه است، این راهکار به تنهایی پاسخگوی افزایش فروش نخواهد بود.

2- افزایش میانگین اندازه سفارش (هزینه صرف شده مشتری در هر سفارش)

به نظر شما سودآورترین تکنیکی که مک دونالد برای سودآوری خود استفاده کرده است چیست؟

در هنگام ثبت سفارش از آنها می پرسیدند که آیا سیب زمینی سرخ کرده هم می خواهند یا نه، این تکنیک باعث بالا رفتن اندازه سفارش می شود، این همان قانون 60 در 60 است.

قانون 60 در 60 می‌گوید که مشتریان در 60% مواقع محصول دوم را در صورتی می‌خرند که قیمتش 60% از قیمت خرید اولیه کمتر باشد.

زمانی که مشتری محصولی از شما می خرد اگر به او پیشنهاد خرید محصولی مرتبط و 60 درصد ارزان تر  را  بدهید به احتمال زیاد به راحتی از شما خواهد خرید.اگر یک وب سایت، دامنه می فروشد می تواند دامنه با سایر پسوندها را به شما پیشنهاد دهد.

 

فروش محصولات مکمل

با خرید یک محصول جدید،مشتریان نیازهای جدیدی پیدا می کنند برای مثال هنگامی که گوشی همراه خریداری می کنید به احتمال زیاد به کاور و بک کاور گوشی همراه هم نیاز پیدا خواهید کرد،اگر به مشتریان پیشنهاد دهید به احتمال زیاد از شما خرید خواهد کرد.

 

3- افزایش تعداد دفعات تکرار خرید

برای جذب مشتری‌های جدید باید هزینه زیادی بپردازید. بنابراین بهتر است که با هزینه کمتر برای نگه داشتن همان مشتری‌هایی که دارید تلاش کنید.قرار نیست که همه را نگه دارید باید سودآورترین مشتریان را حفظ کنید.

 

پیشنهاد تخفیف و یادآوری پیشنهادات خرید به آنها

ایمیل‌هایی را به مشتریان خود ارسال کنید و از محصول یا خدمات خود بگویید (می‌توانید این کار را با یک نرم افزار اتوماسیون ارسال ایمیل انجام خرید).

اگر در روش های ارائه تخفیف دچار مشکل هستید دوره های آموزشی مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد.

 

بسیاری از افراد کالایی با کیفیت عالی و قیمت مناسب تولید می کنند اما در فروش خود موفق نیستند، یکی از دلایلی باعث شکست در فروش و بازاریابی می شود،عدم شناخت از مخاطبین و مشتریان است.

 

یک مثال ساده ی دیگر: اگر شما تولیدی شیرینی جات دارید و مخاطبین و مشتریان شما افراد معمولی هستند می توانید شیرینی های رنگارنگ و شیرین و خوشمزه تولید کنید اما اگر جامعه هدف شما افراد مسن و یا دیابتی هستند باید محصولات خود را ویژه آن افراد تولید کنید .

در این مقاله تکنیک‌ های فروش و بازاریابی که هر مدیر فروشی باید بداند را  برای شما خواهیم گفت،با ما همراه باشید.

 

۱-مردم مزایا را می خرند

مردم محصولات را نمی خرند؛آن ها نتیجه ای که محصول می دهد را می خرند.فرآیند شناسایی مشتری ایده آل خود را با ساختن لیستی از تمام مزایایی که مشتری شما بواسطه استفاده از محصول یا خدمت شما از آن لذت خواهد برد؛شروع کنید.در دوره های آموزشی مارکتینگ درباره فرآیند شناسایی مشتریان صحبت خواهند کرد.

مزایا باید به شکلی باشد که مشتریان بعد از خرید راضی و خوشحال باشند و دیگر به هزینه ای که پرداخت کرده اند فکر نکنند.

 

۲- مشتریان خود را شناسایی و دسته بندی کنید

مشتری شما چه کسی است و احتمال  دارد که محصول شما را بخرد  و بلافاصله (دوباره) خریداری  کند؟ یک  لیست از آن مشتری بسازید.

این سوالات خاص را بپرسید؟

۱- آن ها چند ساله اند؟

۲- آن ها مرد هستند یا زن؟

۳- آن ها بچه دارند؟

۴- درآمد آنها چقدر است و برای محصول من حاضرند چقدر بپردازند؟

۵- آیا آنها تحصیلات دارند؟

6- خود را جای مشتریان بگذارید و نیازهای آنها را شناسایی کنید.

 

۳- مشتریان من چه مشکلاتی خواهند داشت؟

مشتری شما چه نوع مشکلی را دارد که شما می توانید آن را حل کنید؟

برای اینکه فروش و بازاریابی موفقی داشته باشید حتما خود را به جای مشتریان بگذارید و مشکلات او را شناسایی کنید،برای مثال:

  • آیا مشتریان در هنگام پرداخت مشکلی با قیمت و نحوه پرداخت خواهند داشت؟
  • آیا در هنگام کار با محصول به مشکلی برخواهند خورد؟

سعی کنید هر مشکلی را پیش بینی و شناسایی کنید،لیستی از آنها تهیه کنید و راه های پاسخ به مشکلات را شناسایی و مکتوب کنید، به این صورت کارشناسان فروش شما راحتتر می توانند به مشتریان پاسخ دهند.

 

۴- مزیت رقابتی خود را توسعه دهید

شما مزایای رقابتی خود را تعریف می کنید؛دلیلی برای خریدن محصولات یا خدمات شما؛از نظر مزایا؛نتایج یا خروجی هایی که باعث لذت بردن مشتری شما از خرید محصول یا خدمت شما می شود؛ از خریدن محصول یا خدمت رقیب شما آن لذت را کاملا نمی برند. روی مزایایی که محصول شما را بهتر از دیگران می سازند؛ تمرکز کنید.

۵- از بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی(سوشال مدیا) برای مزیت خود استفاده کنید

روش های بسیار دیگری برای رساندن محصول خود به مشتریان خود نسبت به گذشته وجود دارد. بهترین قسمتش چیست؟ همه ی آن ها رایگان هستند.شما می توانید از رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک؛توییتر؛ و بلاگ خود برای مزیت خود استفاده کنید. با ساختن روابط با مشتریان خود از طریق این کانال ها شما می توانید به افراد بیشتری نسبت به گذشته دسترسی داشته باشید.

بعضی از مزایایی که بازاریابی محتوا شامل می شود:

  • دسترسی بیشتر به راهنمایی های دارای صلاحیت (معتبر)
  • کانال های بیشتر برای فروش محصول شما
  • هزینه کمتر برای بدست آوردن مشتریان

 

۶- با مشتریان ارتباط خود را حفظ کنید

از تکنیک های فروش تلفنی برای افزایش فروش خود استفاده کنید، اگر تکنیک های فروش تلفنی را بدانید می توانید سود خوبی به دست آوردید.

 

۷- روش ۱۰۰ تماس را وقتی شروع به فروش کردید؛ امتحان کنید

این روش برای مبارزه با ترس کارشناسان فروش خود استفاده کنید. هر چه سریع تر که می توانید به ۱۰۰ مشتری برسید. شما حقیقتا به نتایج فروش خود اهمیتی نمی دهید؛

فقط به تعداد افرادی با آن ها تماس میگیرید(اهمیت می دهید). شما در حال فروش محصول خود شجاع خواهید شد و نقاط ضعف و قوت هر تماس را پیدا خواهید کرد.

۸- قیمت مناسب را انتخاب کنید

شما باید تکنیک های محاسبه قیمت تمام شده و تکنیک های قیمت گذاری را بدانید.

 

۹- تکنیک های مناسب مذاکره را یاد بگیرید

مذاکره کنندگان ماهر معمولا کاملا نگران پیدا کردن راه حلی یا توافقی هستند که برای دو طرف رضایت بخش باشد. آنها دنبال شرایط هایی هستند که به آن ها “برد-برد” گفته می شود؛جایی که دو طرف از نتیجه مذاکره خشنود هستند.

بهترین مذاکره کنندگان این ۳ خصوصیت را دارند

۱- آن ها سوالات خوبی می پرسند تا دقیقا متوجه شوند که شما به چه چیزی نیاز دارید.

۲- آن ها صبور هستند.

۳- آن ها بآمادگی بالایی در پاسخ گویی دارند

 

10- به مشتریان بالقوه چیزی واقعا عالی به رایگان پیشنهاد دهید

مشتری ایده آل شما بسیار محتمل است که محصول شما را بخرد اگر به او یک دید قبلی برای امتحان- کردن(محصول) داده باشید. یک فیلم کوتاه از محصول خود را در عمل ضبط کنید؛ به آن ها یک قطعه رایگان از محتوای خود بدهید.

 

11- پیام فروش شما باید واضح باشد

یک یا دو مزیت از محصولات خود انتخاب کنید و آن را به وضوح در تیتر فروش بیان کنید. این را برای مشتری واضح سازید که دقیقا محصول شما دقیقا چه چیزی برای آن ها انجام خواهد داد. خاص باشید. اگر محصول شما چندین مزیت دارد؛ پیام های فروش برای مشتریان مختلف ایجاد کنید که بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

 

 

در این مقاله راهکارهای عملی افزایش فروش را برای شما گفتیم،اگر می خواهید تکنیک های فروش و بازاریابی را به صورت علمی و عملی بیاموزید می توانید اطلاعات دوره نوابغ فروش را مطالعه کنید دوره های آموزشی مارکتینگ یاری کننده شما است. در این طی این دوره شما می توانید از مشاوره مهدی حسینی مدرس و مشاور کسب و کار و فروش استفاده کنید.

 

اگر مایلید در زمینه فروش و بازاریابی ، مدیریت کسب و کار ، منابع انسانی ، برندینگ، مشاوره تخصصی دریافت کنید کلمه مشاوره را به شماره 09170808088 پیامک کنید.

 

برای دریافت جدیدترین مقالات و اخبار ایمیل خود را وارد کنید

[mc4wp_form id=”6908″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *