بازاریابی و فروش, دسته‌بندی نشده, مدیریت کسب و کار

در فروش لحن صدا چه تاثیری دارد؟

لحن صدایتان در فروش شما چه تاثیری میگذارد؟

آیا تا بحال به این فکر کرده اید که لحن صدای شما چه تاثیری بر فروشتان دارد؟

آیا تا بحال به این فکر کرده اید که لحن صدای شما چه تاثیری بر فروشتان دارد؟ درسته؛ لحن صدای شما ممکن است موفقیت فروش شما را به خطر بیندازد. ممکن است صدها ساعت برای تحقیق در مورد بازار خود، یادگیری محصول خود و ساختن حرفه خود صرف کرده باشید، اما اگر از آنچه که صدای شما به مشتریان بالقوه خود منتقل می کند آگاه نیستید، ممکن است تمام این تلاش ها بیهوده باشد. بسیاری موافقند که افراد به میزان قابل توجهی کمتر تحت تأثیر کلمات واقعی شما قرار می گیرند و بیشتر تحت تأثیر لحن صدا و زبان بدن شما قرار می گیرند. خبر خوب این است که اکنون که از این جنبه از ارتباطات آگاه هستید، می توانید آن را (و فروش خود) را در این فرآیند بهبود بخشید.

 

تونالیته چیست؟

تونالیته به صدای شما هنگام صحبت کردن اشاره دارد. در نظر بگیرید که در حین مکالمات متنی یا تبادل ایمیل، چه تعداد اشتباه در ارتباط رخ می دهد. هنگام تایپ کردن، می‌توانید از خودتان بشنوید که کلماتی را که در ذهن دارید بیان می‌کنید، اما وقتی طرف مقابل نمی‌تواند لحن صدای شما را بشنود، کلمات شما به تفسیر موکول می‌شوند. بیشتر اوقات اشتباه تفسیر می شوند. در حالی که توناژ می تواند تحت تأثیر خلق و خو، محیط اطراف و حتی نحوه تربیت شما باشد، شما همچنین این فرصت را دارید که آگاهانه نحوه برخورد کلمات خود را کنترل کنید. فکر می‌کنید از قبل می‌دانید صدایتان چگونه است؟ خود را در حین فروش ساختگی ضبط کنید و سپس آماده شوید تا غافلگیر شوید. همچنین می توانید از چند دوست یا همکار مورد اعتماد بخواهید که گوش کنند و بازخورد خود را ارائه دهند.

 

 

چرا تناژ در فروش مهم است؟

در تجارت، اولین فروش همیشه برای خودتان است. اگر شما به محصول یا خدمات خود اعتقاد ندارید، چرا دیگران به آن اعتقاد داشته باشند؟

مشکل این است که در حالی که ممکن است کلماتی را که برای فروش استفاده می کنید کامل کرده باشید، لحن شما ممکن است همچنان به شما خیانت کند. عدم اعتماد به نفس شما در لحظه ای که دهان خود را باز می کنید آشکار خواهد شد. هنگامی که در حال برقراری تماس یا طرح فروش هستید، این می تواند فاجعه باشد. به هر حال، آیا می خواهید پولی که به سختی به دست آورده اید را روی محصولی سرمایه گذاری کنید، حتی نماینده فروش معتقد است کار نمی کند؟البته که نه! از کس دیگری هم انتظار نداشته باشید.

وقتی به یک مشتری بالقوه نزدیک می شوید، این کار را انجام می دهید زیرا آنها مشکلی دارند که محصول یا خدمات شما می تواند آن را برطرف کند. در این شرایط، شما متخصص راه حل هستید و باید خود را به این صورت معرفی کنید. تسلط بر لحن خود بخش مهمی از تجارت است. هنگامی که کنترل آن را یاد گرفتید، در راه فروش بهتر خواهید بود.

تونالیته به 9 الگوی مختلف تقسیم می شود. اینکه از کدام یک استفاده می‌کنید به رابطه‌ای که با طرف مقابل ایجاد کرده‌اید، جایی که او در فرآیند فروش قرار دارد و آنچه امیدوارید در آن لحظه از مکالمه به دست آورید بستگی دارد.

1- کمبود/ فوریت

این لحن برای انتقال نیاز به تصمیم گیری سریع استفاده می شود. برای مثال، هنگام گفتگو با مشتری، می‌توانید ابراز نگرانی کنید که اگر سریعاً اقدام نکنند، پیشنهادی را از دست خواهند داد.

 

 

2- معقول

شما هم با آنها طرف هستید. صحبت کردن به گونه ای که انگار یکی از اعضای تیم آنها هستید یا می توانید با دیدگاه آنها ارتباط برقرار کنید، می تواند به شما کمک کند تا رابطه مثبتی با خریدار ایجاد کنید.

 

2- قطعیت مطلق

شما می دانید که می توانید به آنها کمک کنید، و می خواهید آنها نیز این را درک کنند.

 

5- من اهمیت می دهم

همدلی در فروش مهم است. مشتریان می خواهند بدانند که مشکلات آنها برای شما مهم است.

 

6- استفاده از سؤالی که بیانیه شما باید اظهاری باشد

پایان دادن به بیانیه خود با صدای بلند که نشان دهنده علامت سوال است. این استنباط توافق است.

 

 

7- لحن صدا پیش فرض

شما می دانید نتیجه ای که می توانند انتظار داشته باشند. استفاده از یک لحن پیش فرض مخصوصاً هنگام تأکید بر مزایایی که مشتری بالقوه می تواند در هنگام استفاده از محصول شما داشته باشد مفید است.

 

8- من واقعاً می خواهم بدانم

مشتریان می خواهند شنیده شوند. استفاده از این لحن به شما این امکان را می دهد که با هم ارتباط برقرار کنید که می خواهید آنها را بشنوید.

 

 

9- چگونه از لحن مناسب در ارائه های فروش خود استفاده کنید

تونالیته در فروش به این نیست که یک لحن را انتخاب کنید و در طول مکالمه به آن پایبند باشید. این یکنواختی باعث می‌شود که مشتری بالقوه شما را تنظیم کند و احتمالاً از کسالت غافل شود. تغییر لحن خود در طول مکالمه باعث می شود که مشتری بالقوه شما درگیر تک تک کلمات شما باشد.

ممکن است لازم باشد قبل از اینکه سطح هیجان را در لحنتان بالا ببرید، با «من اهمیت می‌دهم» یا «من واقعاً می‌خواهم بدانم»، دو لحن آرام‌تر، شروع کنید. به این ترتیب، می توانید آنها را در جایی که هستند ملاقات کنید و سپس به آرامی آنها را به جایی که می خواهید برسانید.

در حالی که تونالیته و زبان بدن دو جنبه متمایز از ارتباط هستند، اما می توانند بر یکدیگر تأثیر بگذارند. احساس خود را در نظر بگیرید وقتی روی صندلی خمیدید، شانه‌هایتان خمیده و سرتان به جلو است. این احتمال وجود دارد که شما احساس ناامنی، غمگینی یا بی‌اشتیاقی می‌کنید. حدس بزنید، حتی اگر با یک مشتری تلفنی صحبت کنید، وضعیت و وضعیت عاطفی شما در صدای شما ظاهر می شود. آنها نمی توانند شما را ببینند، اما شما همچنان باید از زبان بدن خود آگاه باشید. قبل از برداشتن تلفن، صاف بنشینید، چند حرکت کششی انجام دهید و آماده شوید تا متخصصی را که اعتماد به نفس دارید به تصویر بکشید.

برخی از افراد با موهبت تناژ عالی به دنیا می آیند. آنها به طور طبیعی می دانند که چگونه با مردم صحبت کنند تا به اهداف خود برسند. برای بقیه، این کار به تمرین نیاز دارد. با آگاهی از توناژ خود، اولین قدم را برای بهبود کسب و کار خود برداشته اید. این یک مهارت آموخته شده است که می توانید آن را تمرین کنید و در نهایت به آن مسلط شوید.

پیشنهاد

 برای اینکه یک فروشنده موفق باشید و ارتباط بهتری با مشتری برقرار کنید به ویژگی بیشتری نیاز دارید ما به شما (دوره نوابغ فروش شیراز) را پیشنهاد میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *